Winter packrafting on the Ourthe

Last week I made on overnight packrafting trip on the Ourthe River in the Belgian Ardennes together with Joery. Thanks to the high winter discharge, we were able to cover about 60km in two short days, camping along the river near the village of Barvaux along the way. The Ourthe yields some nice PR2-3 rapids with wave trains.

It was a good test for packrafting in just-above-freezing temperatures, conditions that will be commonplace on the rivers in Lapland in september.

8 thoughts on “Winter packrafting on the Ourthe

  1. Eric says:

    Ik moet me toch ook eens zo’n tobbe aanschaffen. Er is nog geen benelux-importeur of wel? Hebben jullie je boot bij de fabrikant zelf besteld?

  2. Willem says:

    Hey Eric,

    Kanocenter in Wachtebeke verkoopt er, geloof ik. Maar ik weet niet aan welke prijs en welk model (mogelijks nog het pre-2011 model), je zou ze eens moeten bellen. Zelf heb ik rechtstreeks besteld bij Alpacka in de VS. Komt dan wel nog eens 21% import-BTW + douanekosten bij (variabel naargelang het humeur van die gasten).
    In december is er altijd 10% korting bij Alpacka, daarvoor ben je dus iets te laat…

  3. Yves says:

    @Eric: Contacteer de auteurs van ‘packrafting.de’ eens. In opdracht van Europese klanten bestellen zij in bulk bij Alpacka en verdelen dan de importkosten en belastingen.

  4. Eric says:

    Dank voor de feedback, jongens! Klinkt alsof ik het beste voor Sinterklaas een kan vragen voor aanstande december via duitsland 🙂

Leave a Reply

